Uppsats - godkänd

Ett problem mindre att oroa sig över min c-uppsats i Filmvetenskap blev godkänd! Håller med om vad Anna Sofia (min examinator tyckte om uppsatsen) den var inte den bästa jag skrivit men den godkändes iaf. Och jag vet att till min Masteruppsats så kommer jag ha någon som går igenom det jag skrivit, då jag aldrig har några problem med vad jag ska skriva om, men när det kommer till det språkliga ja låt oss säga att jag är lite slarvig eller så blir jag helt enkelt så blind över det jag skrivit...

Så här stod det i mailet jag fick.
Albinsson analyserar i sin uppsats ett urval av Clint Eastwoods filmer från 1970-talet till idag. Urvalet motiveras av den centrala och självständiga roll kvinnan har i berättelsen. Analysen utgör en förtjänstful, engagerad och självständig läsning av tematisk utveckling i filmerna. Uppsatsens svagheter utgör brist på teoretisk och metodologisk förankring, samt tvetydigheter i fråga om vilken roll det biografiska spelar i analysen. Även språkligt kunde uppsatsen tjäna på ytterligare en genomarbetning.

Betyget är starkt G.


xoxo


Kommentarer
Postat av: Linda

Grattis :) G är ju bra

2010-02-11 @ 11:04:10
URL: http://lengda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0